בארצות הברית נמצאת הקהילה היהודית השנייה בגודלה בעולם (5.2 מליון) לפי ההגדרה הגרעינית (כלומר, יהודים המייחסים חשיבות ליהדותם) ו6.7 מליון לפי הגדרה מורחבת (כל אדם בעל מוצא יהודי). מטרתי להביא יהדות זו על יתרונותיה וחסרונותיה לשיח הציבורי בישראל.
בכל הרשומות הושקעה עבודה מחקרית רבה, נא לא להעתיק אלא אם ניתן אישור בכתב ממני. אפשר ליצור עימי קשר בכתובת meirs9999@gmail.com.

יום ראשון, 26 ביוני 2011

המתמודדים על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית

בימים אלה נכנסת ארצות הברית לשיאה של מערכת בחירות קריטית. האתגרים העומדים בפני הממשל האמריקני החדש יהיו רבים וכוללים, בין השאר: משבר כלכלי כבד; מלחמות בעיראק ובאפגניסטן; מזרח תיכון רעוע; עליית כוחה של אירן ועוד. נעקוב אחר האירועים מקרוב ונתאמץ לספק לכם את כל המידע כדי להחליט את מי ישראל רוצה כנשיא ארצות הברית.

בינתיים, המפלגה הדמוקרטית החליטה כי מועמדה לנשיאות יהיה הנשיא המכהן ברק אובמה שכבר החל להשיק את קמפיין הבחירות שלו. לעומתם המפלגה הרפובליקנית נכנסת לבחירות מקדימות כדי לקבוע את המועמד שלה לנשיאות. כרגע אני כותב רשומה קצרה על כל אחד מן המתמודדים הרפובליקנים. כל רשומה כוללת: קורות חיים בקצרה; פירוט נקודותיו החזקות; מהם הקשיים העומדים בפניו; והכי חשוב – האם הוא טוב לישראל וליהודים.

המתמודדים שסיימתי הם:

מיט רומני, מושל מסצ'סטס לשעבר.

ניוט גינגריץ', מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים לשעבר.

מישל בקמן, סנאטורית לשעבר.

טים פלנטי, מושל מניסוטה לשעבר.

רון פול, רופא ונציג בית הנבחרים של טקסס.

ג'ון האנטסמן, מושל יוטה ושגריר ארה"ב לסינגפור וסין לשעבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה